Inveztor
vrijdag 30 juli 2010 - 8:39 




Weblog: Willem Middelkoop

Weblogs / Willem Middelkoop / Naar sommige guru's kan je maar beter luisteren ..


Over Willem MiddelkoopJournalist en marktcommentator Willem Middelkoop zet al zijn kaarten op grondstoffen, en dan vooral olie, gas en edelmetalen.

Columns Willem MiddelkoopGoed rendement ondanks correctie
Mad Money Show
Peak Oil voor Dummies 18


Naar sommige guru's kan je maar beter luisteren ..
Er zijn maar weinig mensen die de financiële markten echt begrijpen, al zou je dat niet zeggen als je de koffiekamers van deze wereld bezoekt.

Eén van hen is Warren Buffet, een andere kenner is George Soros. Soros zette, lang geleden het eerste hedgefund op samen met Jim Rogers. Jim hoort dus zeker ook in het rijtje van kenners thuis.

Jim Rogers sees US property crash, market contagion

MOSCOW, March 14 (Reuters) - Commodities investment guru Jim Rogers stepped into the U.S. subprime fray on Wednesday, predicting a real estate crash that would trigger defaults and spread contagion to emerging markets.

"You can't believe how bad it's going to get before it gets any better," the prominent U.S. fund manager told Reuters by telephone from New York.

"It's going to be a disaster for many people who don't have a clue about what happens when a real estate bubble pops.

"It is going to be a huge mess," said Rogers, who has put his $15 million belle epoque mansion on Manhattan's Upper West Side on the market and is planning to move to Asia.

Worries about losses in the U.S. mortgage market have sent stock prices falling in Asia and Europe, with shares in financial services companies falling the most.

Some investors fear the problems of lenders who make subprime loans to people with weak credit histories are spreading to mainstream financial firms and will worsen the U.S. housing slowdown.

"Real estate prices will go down 40-50 percent in bubble areas. There will be massive defaults. This time it'll be worse because we haven't had this kind of speculative buying in U.S. history," Rogers said.

"When markets turn from bubble to reality, a lot of people get burnt."

The fund manager, who co-founded the Quantum Fund with billionaire investor George Soros in the 1970s and has focused on commodities since 1998, said the crisis would spread to emerging markets which he said now faced a prolonged bear run.

"When you have a financial crisis, it reverberates in other financial markets, especially in those with speculative excess," he said.

"Right now, there is huge speculative excess in emerging markets around the world. There will be a lot of money coming out of emerging markets.

"I've sold out of emerging markets except for China," said Rogers, long a prominent China bull.

Even in China, the world's fastest expanding economy, Rogers said stocks were overvalued and could go down 30-40 percent.

But he added: "China is one of the few countries in the world where I'm willing to sit out a 30-40 percent decline."

The last stock market bubble to burst was the dot-com craze which sparked a crash from March 2000 to October 2002.

When the last bubble burst in Japan, said Rogers, stock prices went down 85 percent despite the country's high savings rate and huge balance of bayment surplus.

"This is the end of the liquidity party," said Rogers. "Some emerging markets will go down 80 percent, some will go down 50 percent. Some will most probably collapse."

-END-



Willem long onroerend goed (eigen huis en beleggingsfonds)


Willem Middelkoop
15 mrt 2007 - 07:58 | Print

Reactiesre: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@: Willem

Kun jij inschatten wat dit voor de grondstoffen markten gaat beteken. Goud,
zliver, uranium etc?

Mikee | 15 mrt 2007 - 08:38


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@Mikee: en daarbij: voor energie?
tinto | 15 mrt 2007 - 08:47


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@: Willem

Wat denk je - in de geest van dit verhaal - dat junior gold, silver en
uranium stocks gaan doen?
Dank.

Pedro

pedro | 15 mrt 2007 - 09:29


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@: Willem,

Helder. Dit zou dus betekennen dat de opleving van vandaag tijdelijk is en
dat we kunnen uitkijken naar nieuwe bodems.

Speculant | 15 mrt 2007 - 09:58


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@:
Juist, Willem, er zijn sommige mensen, die je heel
serieus moet nemen en Jim Rogers is er een van.
Een andere is Doug Casey, ook een doorgewinterde
Guru, hoewel niet in dezelfde klasse, maar wel een
old-timer : @It is the end of the world as we know it',
zie Financialsense.com, 9 Maart,'07. DO NOT RELY ON
TRADITIONAL INVESTMENTS for your future nest egg.
BUY GOLD NOW.
Vele gr DS

schmull | 15 mrt 2007 - 10:43


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@vaarder: Leuk om te horen dat je Doug Casey zo goed vindt. Ik ben het daar
volledig mee eens!

@iedereen: Ik kan overigens zeer het laatste boek van Jim Rogers over
commodities aanraden. Geen ingewikkelde teksten, maar wel zeer informatief.

gr, JvH

Jvanhilten | 15 mrt 2007 - 11:37


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@Mikee:

check dit artikel maar eens Mikee:

http://www.321gold.com/editor...  

OPEN YOUR EYE'S! It's the crime of the century!

silvervalley | 15 mrt 2007 - 12:06


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@silvervalley:

Men zegt: Wanneer het bloed door de straten loopt is het tijd om goud te
kopen..

Moet er wel bij zeggen dat ik pro goud ben en inmiddels aardig paranoia
over diegene die de dienst te maken....MANIPULATIE TEN TOP!!


silvervalley | 15 mrt 2007 - 12:18


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@: Willem

Het eerste hedge fund werd gestart door Alfred Winslow Jones, 18 jaar voor
Soros, als ik me niet vergis.
Buffet had zijn hedge fund al opgedoekt nog voor Soros er mee begon.

Groeten,

MCK

Michael Kraland | 15 mrt 2007 - 12:29


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@silvervalley:
inderdaad, door alle manipulaties van de laatste tijd ben ik ook huiverig
geworden.

Het viel me ook op dat tijdens de laatste dip de goudprijs net zo hard
meezakte, terwijl je zou verwachten dat deze juiste zo stijgen of in ieder
geval stabiel blijft.

Mikee | 15 mrt 2007 - 13:02


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
Dat die PPT bestaat irriteert mij mateloos. Zo kan je toch helemaal niet
handelen. irritantjes daar zeg.

Attila | 15 mrt 2007 - 14:49


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@Mikee en attila:

Denk niet dat ze dit eeuwig kunnen blijven volhouden....die dip in de
goudprijs is ook echt grote onzin...naar mijn mening...net als in het
verleden willen ze dat goud ongeliefd is en blijft....shaking the tree zodat
iedereen zn vingers brand en zegt AUW...geen goud meer voor mij en
dan....BOEM! wanneer de meeste zeggen daar moet je niet in zitten..knalt hij
omhoog...ik zeg: laat ze met hun vingers van onze cash en beurs afblijven!!

ik vraag mij trouwens af waarom iedereen dit gewoon pikt....dit is toch je
reinste diefstal!! beursmanipulatie, geld dat maximaal wordt bijgedrukt,
hypotheek bubbles sky high....noem maar op....

waarmee koopt die PPT die aandelen eigenlijk op? ook met eigen gedrukte
waardeloze dollars zeker??!!

zoals ik al zei...

IT'S THE CRIME OF THE CENTURY!

silvervalley | 15 mrt 2007 - 15:11


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@Mikee: Zoals je nu al hebt gezien bewegen goud en zilver gewoon met de
markten mee.
Het voordeel van een bijna wereldwijde crash is dat goud en zilver dus heel
goedkoop worden.
Is toch prachtig als je goedkoop goud en zilver kunt inslaan.
Ik koop wel bij als zilver $2 staat en goud op $100
MHM
long edelmetalen

MHM | 15 mrt 2007 - 15:16


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
Dag MHM

Je hebt helemaal gelijk. Wat we de laatste dagen gezien hebben is dat goud
en zilver gewoon dalen en stijgen samen met de rest.
En Junior goudbedrijfsjes dalen vaak nog sneller dan de rest.
Ik begrijp dan ook niet waarom commodities een hedge zouden zijn tegen
koersdalingen. Gezien de koersontwikkelingen van de laatste tijd is dat
gewoon onjuist.
Helaas......
Gaarne zou ik iets horen van iemand die een tegengestelde mening heeft en
denkt dat goud en zilver het wel goed kan doen als de beurs in elkaar klapt.



shiva777 | 15 mrt 2007 - 15:59


re: Naar sommige guru\\\'s kan je maar beter luisteren ..
@shiva777:
Allerlei assets zijn momenteel geheel of gedeeltelijk
gefinancierd met leverage via de Yen-Carry trade,
inclusief Goud en Zilver. Nu de YEN plotseling stijgt,
en degenen, die Yen hebben geleend eigenlijk Short
de Yen zitten en moeten dekken, moet alles, inclusief
Goud en Zilver, verkocht worden. Japan verhoogde de
Overnight Loan-rate naar het hoogste niveau in 10
jaar, dus dit was opzet ! De Groep van 10 waarschuwde hiervoor in Februari
! Wat nu ? Misschien kopen
de Chinezen de Yen, want dat is zo'n beetje het enige,
dat echt ondergewaardeerd is. Dus dan gaat er meer mis,
en misschien komt er nog een test voor Goud en Zilver,
naar 550 en 10. Dat is echt de koopgelegenheid van de
eeuw. De Hyperinflatie van Zimbabwe is een voorproefje
van wat er gebeurt na monetaire inflatie : de US Federal
Reserve is al begonnen met het monetiseren van US debt
($ 3 miljard vorige week, gewoon 'uit de lucht getoverd' ).
Wordt vervolgd !
Vele gr DS

schmull | 15 mrt 2007 - 16:19


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@Attila: zonder de ppt was er allang crisis. En misschien mogen we voor het
'grote' plaatje wel blij zijn dat er zo'n team is.

Snuffellaar | 15 mrt 2007 - 16:41


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@Snuffellaar: het welles nietes spelletje van greenspan en bernanke.
zo hou je ook de markten een beetje in bedwang



Greenspan Expects Subprime Mortgage Fallout to Spread (Update1)

By Steve Matthews and Scott Lanman

March 15 (Bloomberg) -- Former Federal Reserve Chairman Alan Greenspan said
he expects the fallout from subprime-mortgage defaults to spread to other
parts of the economy, especially if home prices decline.

``If prices go down, we will have problems -- problems in the sense of
spillover to other areas,'' Greenspan said in remarks to the Futures
Industry Association meeting in Boca Raton, Florida today. While he hasn't
seen such spreading yet, ``I expect to.''

Subprime borrowers, or those with poor or limited credit histories, are
increasingly defaulting after looser lending standards allowed them to take
on more debt than they could afford. Last month, Greenspan told an audience
in Toronto that ``disarray'' in the subprime mortgage market isn't likely to
create greater financial instability in the rest of the economy.

``It is not a small issue,'' Greenspan said today. ``If we could wave a
wand and prices go up 10 percent, the subprime mortgage problem would
disappear.''

U.S. stocks pared gains after the remarks. The Standard & Poor's 500
index rose 3.54 to 1390.71 at 2:27 p.m. in New York after climbing as high
as 1395.73.

Greenspan, who was Fed chairman for almost two decades until Ben S.
Bernanke took over 13 months ago, has contrasted from his successor in his
remarks on the economy. Greenspan said at least three times in the past
month that a recession is possible. He didn't say one was likely. He said in
an interview this month there's a ``one-third probability'' of a 2007
recession.

Bernanke's View

Bernanke said on March 2 that the central bank sees no ``spillover'' from
the rising delinquencies in subprime mortgages. ``We're obviously going to
watch it very carefully,'' he added. He told lawmakers Feb. 28 he expects
the growth to accelerate. The Fed forecasts the economy will grow between
2.5 percent and 3 percent this year.

Greenspan declined to comment when asked about short-term interest rates.
``Since I left the Fed, the one question I haven't answered is that one,''
he said. The Fed has kept its benchmark rate unchanged for five straight
meetings after ending a two-year campaign of increases in August.

Greenspan's speeches mark a return to economic forecasting, a role he
enjoyed before entering government service during the administration of
President Gerald R. Ford in 1974. Since retiring in January 2006, Greenspan,
81, has been working on a book, ``The Age of Turbulence,'' scheduled for
publication in September, and speaking to companies and business groups.

`Quite Remarkable'

It's ``quite remarkable that we have not seen impact on personal
consumption'' from the broader housing slump, Greenspan said today. The boom
in home prices from 2001 to 2005 accounted for a ``fairly significant''
portion of consumer spending, he said. ``At the moment we are not seeing
impact'' on consumption, he said.

``One must assume a fairly substantial drop in subprime- mortgage
originations'' is happening by now, he said.

Yesterday, the Mortgage Bankers Association said U.S. subprime borrowers
fell behind on their mortgages at the highest rate in four years in the
fourth quarter and foreclosures begun on all types of home loans rose to an
all-time high.

More than 20 lenders have closed or sought buyers since the start of 2006
as consumers with spotty credit have trouble meeting mortgage payments.

On March 7, Greenspan told a technology conference in New York that the
U.S. housing market may have reached a bottom, Reuters reported, repeating
an observation he made in Canada last month.

To contact the reporters on this story: Steve Matthews in Boca Raton,
Florida, at smatthews@bloomberg.net Scott Lanman in Washington at
slanman@bloomberg.net .

Last Updated: March 15, 2007 14:44 EDT

Jan Wandelaar | 15 mrt 2007 - 19:57


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@Jan Wandelaar: Er zal een hoop goud en zilver verkocht moeten worden om
deze verliezen te dekken.
Vraag me af waar je in dit geval wel in moet zitten.
MHM

MHM | 15 mrt 2007 - 22:20


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@MHM: volgens mij verkoop je onzin maat...in tijden van financiele misère is
goud altijd een goeie tegenhanger...wanneer je wacht tot goud op de 100 gaat
staan dan kun je lang wachten....daarvoor zijn er veel te veel dollars op de
wereld! ze moeten gewoon s kappen met die markt manipulatie

en wat zilver betreft, vanaf de laatste bull market is er veel tre weinig
uit de grond gehaald in verhouding met wat er wordt opgemaakt....check de
grafieken maar eens. zilver raakt anders dan met goud, gewoonweg op! het
wordt in vanalles gebruikt...


silvervalley | 15 mrt 2007 - 22:25


re: Naar sommige guru\\\'s kan je maar beter luisteren ..
@shiva777: ik zou de volgende zaken in overweging nemen:

(1) Onderscheid maken tussen commodities i.h.a. en goud
(2a) Initiele verkoopactie van b.v. aandelen en goud hoeft niet te
impliceren dat als aandelen blijven dalen, dat goud dat ook zal doen (dus de
laatste 2 weken hoeven dat niet te impliceren)
(2b) Toen de Nasdaq terugviel van bijna 5000 naar 1200 of zo (geloof dat
het verschil tussen hoogte en dieptepunt iets van 77-78% was) viel goud toch
ook niet terug met een vergelijkbaar percentage? Ik meen dat goud toen in 12
maanden van 285-290 op het moment dat de beurzenneergang begon terugviel tot
255. Dat was alles. Daarna ging de weg omhoog, waarbij goud aanzienlijk
hoger staat dan 285-290, terwijl de Nasdaq nog altijd aanzienlijk lager
staat.
(4) I.p.v. goud vs. aandelen/beurzen te bekijken, zou je goud vs. USD
kunnen bekijken

Zo zijn er misschien nog wel wat dingen op te noemen. Het zijn maar wat
voorbeelden om tegengas te geven, daar vroeg je tenslotte om. Ik denk dat je
voor jezelf uit moet maken waarom je eventueel zou denken dat goud in de
komende jaren zou gaan dalen, stijgen of stabiel blijven.

Je kunt er honderden grafieken bijpakken en er zijn altijd wel manieren om
gelijk of ongelijk te krijgen. Sommigen gebruiken geldgroei als definitie
van inflatie en anderen de prijzen om het maar simpelweg te zeggen. Als je
goud t.o.v. M3 in de VS zet, dan lijkt er niet zo'n sterke relatie te zijn.
Als je goud t.o.v. prijsinflatie zet, dan lijkt er een sterkere relatie te
zijn. Zo zijn er voor- en tegenstanders wat betreft goud als hedge tegen
inflatie. Degenen die van mening zijn dat goud gaat stijgen, zullen de
prijsinflatie gebaseerde grafiek laten zien en met geen woord over die
andere reppen en vice versa. Het enige dat enigzins zeker lijkt (ben ik van
mening) is dat goud in tijden van ernstige crisis als vluchthaven gebruikt
wordt. Dus als je van mening bent, dat b.v. de USD de komende jaren gaat
crashen, dan zou je goed zitten met goud en vice versa. Echter, je kunt denk
ik niet te veel concluderen op basis van een paar weekjes aan markreacties
van de laatste tijd. Persoonlijk vind ik het beter op wat langere termijn en
in grotere trends te denken. Van dag tot dag of week tot week, dan maak je
jezelf helemaal gek, dan ga je gekke dingen doen :)

SHR | 15 mrt 2007 - 22:38


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@silvervalley: Voor het geval er misverstanden ontstaan: Ik ben long op
edelmetalen.
Ik zie aleen de laatste tijd een wat vreemd koersverloop van dalende
beurzen EN dalende edelmetalen. Wanneer de beurzen weer stijgen, stijgen de
edelmetalen weer. Dat noem ik geen vluchthavenverschijnsel.
Verder deze opvallende link over zilver:
http://news.silverseek.com/Silver...  

//snip
There are, in case one needs to be reminded, at least 1 billion ounces of
silver – that's 1,000,000,000 ounces – in the ground here south of the
Osburn Fault in addition to the 1,000,000,000 ounces already mined. Which
doesn't include, of course, an estimated 2,000,000,000 ounces north of the
Fault just being scratched at by the likes of Coeur's last decent CEO,
Justin L. Rice.
//

MHM | 15 mrt 2007 - 22:38


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@MHM: in reactie op je "Ik zie aleen de laatste tijd een wat vreemd
koersverloop van dalende beurzen EN dalende edelmetalen. Wanneer de beurzen
weer stijgen, stijgen de
edelmetalen weer. Dat noem ik geen vluchthavenverschijnsel."

-> zoals ik ook net in een reply aan shiva777 zei, ik denk niet dat je
conclusies kan trekken op basis van 2 weekjes, we hebben het hier denk ik
over langere termijnen en trends ... en voor de duidelijkheid, wat nu aan de
hand is, is nog geen crisis, maar eventueel het begin van een crisis (of het
tipje van de sluier van een crisis die al bestaat, maar nog niet al te
zichtbaar is), dus ik zie niet in waarom mensen nu opeens in goud zouden
gaan vluchten ... een crisis is b.v. als we in 2 maanden tijd naar USD 1,60
gaan ... weet je, goud is toch relatief onbekend en een kleine markt ... een
werkelijke paniek en vlucht in goud gaat enige tijd duren ...

SHR | 15 mrt 2007 - 22:58


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@SHR: mee eens. Kwestie van terminologie en het gewicht wat daaraan gehangen
wordt:

In de pers wordt al snel het woord vluchthaven gebruikt zodra dollar en
goud plots opveren en een oorzaak moet worden gevonden, n.l. dollar en goud
als vluchthaven.

Momenteel is slechts sprake van schrik / onzekerheid bij beleggers en een
correctie op beurzen wereldwijd.

Van vluchten in goud is m.i. pas sprake bij crisis op valutamarkten of een
beurscrash, stevige economische recessie.

Met de beurscorrectie vorig jaar mei ging ook alles naar beneden, incl. de
edelmetalen, niks geen vluchthaven.

Jofel | 16 mrt 2007 - 10:30


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@: Willem,

even OT, wordt het niet weer eens tijd voor een update omtrent Rainy River.
Ik hoor daar weinig meer over. Ze hebben onlangs een NR vrijgegeven wat m.i.
erg interessant is.

Mikee | 16 mrt 2007 - 11:11


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@Jofel: ja, hoewel ook bij een beurscrash in eerste instantie goud net zo
goed in de uitverkoop zou kunnen gaan. Als ik zelf de grafieken erbij pak,
dan zie ik historisch niet een echte sterke relatie tussen beurscrashes en
goud. Ik zou het graag zien :) maar objectief kan ik het er in ieder geval
niet van maken. Ik hoor graag van mensen als ik iets over het hoofd zie. Ik
ben toch vooral van mening dat er een valutacrisis voor nodig is om goud
echt omhoog te krijgen als vluchthaven(en dan in eerste instantie USD
crisis). Dat aan dat alles gerelateerd ook een beurscrisis kan ontstaan, ok,
maar dat zie ik niet als de primaire aanleiding tot een vlucht in goud. Het
enige andere dat ik historisch in grafieken terug kan vinden is tot op
zekere hoogte op langere termijn een relatie tussen prijsinflatie en goud.
Nu ben ik van mening dat de werkelijke prijsinflatie veel hoger is dan wordt
gepubliceerd, maar zelfs als je de gerappoteerde inflatie bekijkt (in de
VS), dan lijkt er op het moment vooral als langere trend goud (omhoog)
gerelateerd aan een hogere prijsinflatie aan de gang te zijn. Overigens,
prijsinflatie wordt tegenwoordig anders berekend in de VS dan voorheen. Als
je het berekent op de manier zoals in het verleden (dat is wel degene die ik
zelf belangrijker vind, dan hoe ze het tegenwoordig doen), dan zit je nu al
op zo'n 7 a 8%.

SHR | 16 mrt 2007 - 11:48


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
RBC heeft een koopsignaal gegeven op goudaandelen.
Zie onderstaand bericht.



RBC Dominion Securities has sent out a "buy" signal on gold
stocks, using an indicator it follows and claims has the best track record
for making money in the sector: the ratio of the gold spot price to the
Philadelphia Gold & Silver Index (XAU).

Strategist Myles Zyblock says the indicator seems to do a great job of
identifying periods when gold stocks are trading cheaply relative to the
underlying commodity.

The gold-to-XAU ratio crossed the 5.0 threshold on Tuesday's close. When
the ratio has reached or exceeded 5.0 in the past, the average return on a
one-year holding period for the XAU has been 40 per cent. Amazingly, in the
past 32 times with the ratio at 5.0 there has been only one occasion when an
investor lost money on the XAU with a one-year horizon. The actual loss on
that occasion was 12 per cent.

Bottom Line: Investors with a one-year horizon looking for the possibility
of strong absolute returns should buy gold shares right here, he urges.

Ronaldinho | 16 mrt 2007 - 21:01


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@: Inderdaad, RR goed nieuws, koers stijgt circa 15%. Is dit het begin voor
meer..... Volgens Willem kan er wel eens $20,- in zitten .

elsjeiksikko | 16 mrt 2007 - 22:01


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@iedereen...

vond her een prachtige bron van informatie over China! heb de waarde
hiervan nog niet helemaal doorzocht, maar wel veel belovend. toekomst
analyse tot 2020. lekker dus voor long term investors.

http://www.burb.tv/view/Q...  

Burnhard | 17 mrt 2007 - 02:58


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
Wordt het niet 's tijd voor een update over NORONT. Sinds de aankondiging op
deze site noteert NORONT bijna 40% verlies.

MHM | 17 mrt 2007 - 15:00


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@Mikee:

M.b.t. RR.V:

Rainy River's ODM Zone Continues to Record Wide Intervals of Impressive
Gold Values and Remains Open Along Strike and Down Plunge

http://ca.news.finance.yahoo.com/s/1503...  

Bertje | 17 mrt 2007 - 15:47


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@:Geachte heer Middelkoop,

Ik wilde u iets vragen over Victoria resources. Als ik het goed begrijp dan
kunnen we nog maar kort genieten van VIT want naar alle waarschijnlijkheid
wordt het overgenomen door Kinross en zijn wij het "goudmijntje"
kwijt!
Nu bent u de gene met de nauwste banden met het management van VIT, wat
zijn uw gedachten hierover?

Bram vd W | 17 mrt 2007 - 19:39


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@SHR: ja, je hebt helemaal gelijk. Beurscrash en goudprijs niet direct een
relatie met elkaar. Inflatie en valuta (vnl. dollar) met de goudprijs wel.
Dank,

Jofel | 18 mrt 2007 - 16:52


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
Naar sommige guru's kan je maar beter luisteren .. - maar welke? De guru's
zijn het nooit met elkaar eens.

"`The markets are digging in here and are in the process of making a
bottom,'' Barton Biggs, 74, said in an interview from New York. ``I'm
bullish longer term and I'm bullish short term.''

Biggs left Morgan Stanley in 2003 after three decades with the firm. He was
named top global strategist from 1996 to 2000 by Institutional Investor
magazine.

tweetie | 19 mrt 2007 - 00:45


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@tweetie: Ik denk dat het een foutje in de titel is.
Had moeten zijn: Je kunt beter nooit naar guru's luisteren.
Buiten guru's vertrouw alleen jezelf.
MHM

MHM | 19 mrt 2007 - 12:58


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@tweetie:
Guru's die bij banken werken vertrouw ik in ieder geval niet. Heb net weer
een verhaal gehoord over hun "objectiviteit" (maar goed, dat is
ook allemaal weer relatief natuurlijk).

Denk dat je naar de guru luistert die je eigen gevoel en ratio bevestigd.
Als je een bepaalde perceptie van de markt hebt is zul je (onbewust) toch
altijd naar bevestiging van die gedachte zoeken.

Ipv guru (hoe wordt je eigenlijk een guru?) kunnen we misschien beter, net
als in oude tijden, naar orakels luisteren. Bij mijn weten is er daar in de
financiele markt nog maar één van (the oracle from Omaha).

Met vr gr

loeve | 19 mrt 2007 - 13:52


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@iedereen: Wat is er gebeurd met Victoria Resources? Daalde intraday ineens
0,40 CAD!!

Herman | 27 mrt 2007 - 09:22


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@Herman:

ZIe:

http://biz.yahoo.com/iw/070...  

Ik heb moeite met lange persberichten in technisch Engels, maar volgens mij
heeft het te maken met tegenvallende boorresultaten.
Helaas, het is niet anders............

shiva777 | 27 mrt 2007 - 11:27


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@shiva777: Het heeft betrekking op de passage over boorgat NW-2a dat volgens
dit persbericht 'no significant gold' bevat.
Dit was wel te verwacht omdat in het persbericht van 9 januari was
aangegeven dat drillholes 2 en 2a 'similar alteration-mineralization'
bevatten als de holes 1 en 3.

Het persbericht heeft bij mij 2 belangrijke vragen opgeworpen, mn:
- Hoe kan het dat op 9 januari in een persbericht 'similar mineralization'
wordt aangegeven, en dat op 26 maart ineens geen goud en zelfs geen
mineralisatie wordt aangetroffen in hetzelfde gat?
- Het lijkt erop dat men gat NW-2a niet diep genoeg geboord heeft. Echter
men heeft (bewust?) niet vermeld in dit persbericht hoe diep men wel gegaan
is. Vragen zijn: waarom niet dieper en waarom hierover niets vermeld in het
persbericht?

Ronaldinho | 27 mrt 2007 - 11:37


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@Ronaldinho:

Kennelijk stelden meer mensen die vragen. Vandaar dus al die verkooporders
denk ik.
Wie weet of we nog iets goeds van dit aandeel kunnen verwachten?

shiva777 | 27 mrt 2007 - 12:21


re: Naar sommige guru\'s kan je maar beter luisteren ..
@shiva777:
Vergeet drillholes 4 niet!!
Volgens mij is het een over-reactie van de markt wat er gisteren het
laatste half uur gebeurde. Ze hebben nog veel meer mooie properties.

Bram vd W | 27 mrt 2007 - 13:03


Dit onderwerp is gesloten, reacties zijn niet meer mogelijk.